Hajdúszoboszló új minőségű turisztikai menedzselése kezdődött meg 2010. július 1-én az ÉAOP-2.1.3-2009-0005 kódszámú pályázat keretében a nemzetközileg is elismert fürdővárosban.
Megkezdte munkáját a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft., a fürdőváros helyi TDM szervezete, a versenyképes és fenntartható turizmusért, e szervezet megalakítása új fejezetet nyit a város és a helyi turisztikai szolgáltatók életében.
A Hajdúszoboszlói TDM szervezet céljai között a város versenyképesebbé tétele, a vendégforgalom és a pozitív gazdasági hatások bővítése, a turizmus szereplői közötti információcsere és együttműködés javítása, komplex turisztikai szolgáltatások
kialakítása, ehhez kapcsolódó marketing megvalósítása, tehát a fenntartható turizmus helyi rendszerének kialakítása, szakmai és pénzügyi megerősítése szerepel.
A „Hajdúszoboszló új minőségű turisztikai menedzseléséért” című, ÉAOP-2.1.3-2009-0005 kódszámú projekt az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás által valósul meg, melynek összege 63.760.200.-Ft. A TDM szervezet a sikeres pályázati forrásból a turisztikai szolgáltatások egységes arculatának kialakítása és értékesítése mellett, a kapcsolódó szolgáltatásokon keresztül munkahelyeket teremt és bevételeket generál a város számára.
A projekt indokoltsága
Az idegenforgalom fejlődését eddig részben követte a helyi turisztikai szervezet fejlődése. Az önkormányzat és a vállalkozói szektor közötti együttműködés évek óta folyamatos, a jó alapok már megvannak, mely a TDM szervezet létrehozásával még erősebbé válhat. A fejlődéshez viszont szükség van plusz forrásokra, mely csak pályázati támogatással finanszírozható. Tehát a „Hajdúszoboszló új minőségű turisztikai menedzseléséért”projekt megvalósítása az első lépés ahhoz, hogy Hajdúszoboszló, mint turisztikai top-desztináció a piacon a jövőben is eredményesen legyen menedzselve.
Általános és horizontális célok
A vendégek és látogatók számának, tartózkodási idejének és a bevételek növelése, a szezon meghosszabbítása, fenntartható és versenyképes turizmus új rendszerének kialakítása, a piaci pozíció erősítése, tudatos menedzsment biztosítása.
Stratégiai célok
- a turizmus helyi irányításának átadása a szakmának, a piaci igényekhez való rugalmasabb alkalmazkodás
- a partnerség biztosítása, új helyi szakmai együttműködési modell kialakítása
- a hálózati versenyképesség növelése, erőforrás-koncentráció
- az irányításban és vezetésben a professzionalizmus, a szakszerűség érvényesülése
- a szakmai és nemzetközi partnerségi kapcsolatok proaktív stratégiai menedzsmentje
Operatív célok
- szakmai együttműködés erősítése, szemléletformálás, szakmai tovább képzés
- információszolgáltatási és látogatómenedzsment rendszer fejlesztése
- márka-rendszer és az arculati elemek kialakítása és megújítása
- webportál fejlesztés, desztinációs felmérési-kutatási, monitoring és riport rendszer kialakítása
- PR kampányok, kooperációs marketing akciók
- szervezeti infrastruktúrafejlesztés, eszközbeszerzés
- szakmai fejlesztések, projektek
Tervezett hatások
- Létrejön egy professzionális TDM csapat, mely a helyi turizmusirányítás kulcsszereplője lesz. Az új szervezet munkája révén javul a város összetett piaci pozíciója.
- A hajdúszoboszlói TDM szervezet működésének eredményeként a fürdőváros turizmusa fenntartható és fejleszthető marad hosszú távon is.
- A rendelkezésre álló források koncentráltan hasznosulnak, a közös célok, a közös érdekeltség és a közös felelősség figyelembevételével.
- A szemléletformálással megvalósulnak az új együttműködés és kooperáció keretei, lehetőségei.
- Nő a szolgáltatói és vendégelégedettség a városban.
- Megteremtődik az egységes arculat, kialakulnak a desztinációs márkatermékek.
A projekt keretében megvalósuló kulcsfejlesztések
- Szervezet és hálózatfejlesztés, képzés
Hálózatfejlesztési és partnerségi cselekvési program elkészítése
TDM elméleti és gyakorlati továbbképzés
TDM workshopok, szakmai rendezvények szervezése
Értékteremtési szakmai tréningek - Desztinációs szintű szakmai fejlesztési projektek
TDM szolgáltatás-fejlesztési cselekvési terv készítése
Szolgáltatás- és kínálatfejlesztés - TDMSZ infrastruktúra-fejlesztés és eszközbeszerzés
Az információs iroda megújítása, önálló back office terület kialakítása, komplex berendezése.
Desztinációs információs szolgáltatás és látogatómenedzsment rendszer fejlesztése – információs szolgáltatás kialakítása a városban. - TDMSZ informatikai rendszer fejlesztését támogató eszközbeszerzések és hardverfejlesztések
Munkaállományok komplex informatikai felszerelése
Szoftverbeszerzések
Webportál és IT fejlesztés - Desztinációs szintű marketing, PR és kommunikációs fejlesztések, projektek
Tanulmányok elkészítése (Pozicionálási és versenyképességi stratégia, arculat és márkatervezés)
Promóciós eszközök elkészíttetése, beszerzése (imázs kiadványok, Hajdúszoboszlói információs és szóró anyagok, TDM PR eszközök, molinók)
Promóciós tevékenység (marketing akciók)
Helyi márkázott ajándéktárgyak mintadarabjának elkészítése
Társadalmasítási és kommunikációs feladatok ellátása
Szeretne időben értesülni a programokról?Iratkozzon fel hírlevelünkre itt!