Lezárult 2011 decemberében a Hajdúszoboszló új minőségi menedzseléséért elnevezésű ÉAOP-2.1.3-2009-0005 kódszámú TDM pályázat második elméleti szakasza. Az elkészült szakmai anyagok sajtótájékoztató keretében 2011. december 20-án a Kemencés Csárdában kerültek átadásra. A tanulmányokat a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft ügyvezetője vette át az együttműködő partnerek képviselőitől, amelyek megvalósítására a következő évtől kerülhet sor.
A második ütemben elkészült szakmai anyagok több területet érintenek. Számszerűsítve öt megvalósíthatósági tanulmány készült el, melyek a következők:
• Hajdúszoboszlói kártya és hűség program kialakításának, bevezetésének előkészítése
• Turisztikai kutatás-felmérés lefolytatása a desztináció turisztikai és látogató-kiránduló turizmusának nagyságáról, a költési, utazási szokásokról, preferenciákról, igényekről, fejlesztési szükségletekről, vendégelégedettségről
• Helyi turisztikai látogatói és elégedettségi monitoring rendszer kialakítása
• Hajdúszoboszlói garantált programrendszer kialakítása és bevezetése
• SMS és mobil turisztikai (location based) információ szolgáltatási rendszer kialakításának előkészítése
A partnerek közül többekkel már dolgozott együtt a Turisztikai Kft. A szakmai tanulmányok megvalósítói a Debreceni Egyetem, az SC&CO Márkaügynökség, a Sárkány Informatikai Zrt, és a KultúrÁsz Egyesület voltak.
Az elkészült tanulmányok mindegyike Hajdúszoboszló turizmusának minőségi fejlesztését hivatott elősegíteni. A szakmai anyagok az előző évben elkészült Pozicionálási és versenyképességi stratégiában kitűzött célok eléréséhez adnak segítséget. A Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft a megvalósíthatósági tanulmányokat elektronikus formában minden partnere részére elérhetővé teszi.
Kapcsolat: turizmus@hajduszoboszlo.hu