Szakmai egyeztetés a szlovák piac változásairól

2015. október 2.

Hajdúszoboszlón 2015.09.18-án Renács Szilvia a Magyar Turizmus Zrt szlovák Külképviseleti vezető és Kabály Zsolt TDM menedzser vezetésével szakmai egyeztetésre került sor a szálláshelyek képviselőivel, melynek célja, hogy tovább növekedjen a szlovák vendégéjszakák száma az üdülőhelyen, mely az idei évben is jelentős volt.

DSC04903_web

A hajdúszoboszlói TDM szervezet az elsődleges külföldi piacok alaposabb feltérképezése és ottani lehetőségek maximális kihasználása érdekében szervezi a szakmai egyeztetéseket 2014 óta folyamatosan, melyek vendég előadói az aktuális küldő piacok Magyar Turizmus Zrt. külképviseleti vezetői.

A workshop

A „Hajdúszoboszló a szlovák piacon” konzultációra 2015. szeptember 18-án délelőtt került sor, az egyeztetés helyszíne Hajdúszoboszló város Turisztikai irodája volt.
Az egyeztetésen a hajdúszoboszlói TDM szervezet meghívására Renács Szilvia, a Magyar Turizmus Zrt. szlovák Külképviselet vezetője is részt vett.
Az esemény az interaktív együtt gondolkodás, jegyében került meghirdetésre, melyen a helyi szállodák marketing és értékesítési vezetői, illetve több egyéb szálláshelyet üzemeltető TDM partner vett részt.

DSC04900_web

Program

A tájékoztatón az alábbi témák kerültek ismertetésre, majd átbeszélésre:

  • piaci helyzetjelentés,
  • a potenciális szlovák turista jellemzői, szempontok az utazási döntéshez
  • marketing megjelenések, illetve hirdetési lehetőségek a szlovák piacon való megjelenéshez

Megállapításra került, hogy Szlovákia Magyarország egyik dinamikusan fejlődő küldőterülete, hiszen az utóbbi 10 év alatt a szlovákiai vendégek és a vendégéjszakák száma hazánkban megnégyszereződött. Ez a növekedés látszik az utóbbi három év KSH adataiból is az Észak-Alföldi régióra vonatkozóan, hiszen az ide látogató szlovák vendégek száma 43%-al, míg a vendégéjszaka szám 44%-al nőtt.

A hajdúszoboszlói 2015. évi 1-8 hó adataiban is is a növekedés figyelhető meg, hiszen a helyi kereskedelmi szálláshelyeken mind a vendégéjszaka és a vendégek szám is 13%-al növekedett. Tehát megéri a hazai turisztikai vállalkozásoknak a jövőben is befektetni ezen a piacon, mert a kitartó célzott marketing munka megtérül.

Megosztás